Általános Szerződési Feltételek és Üzletszabályzat
Az alábbiakban olvashatja a Sétaműhely által meghirdetett sétákra történő jelentkezésre és az azokon való részvételre vonatkozó Üzletszabályzatát. Együttműködésünk során mindent megteszünk annak érdekében, hogy Ön elégedett legyen szolgáltatásunkkal.
A szolgáltató adatai
Adószám: 25173165-2-43
Telefon: 06704086888
Bankszámlaszám: 12010532-01506876-00100008
(a továbbiakban: Sétaműhely)
Hatályos: 2023. 01. 25.
I. Bevezető rendelkezések
1.1. Az Üzletszabályzat tárgya, célja, és szabályozási köre
1.1.1. A Sétaműhely jelen Üzletszabályzatot azért adta ki, hogy ebben részletesen szabályozza jelentkezést és részvételt meghirdetett programjaira, a programok árának megfizetésére vonatkozó szabályokat, valamint az érdeklődők és vendégek jogait és a Sétaműhellyel összefüggő egyéb lényeges körülményeket.
1.1.2. Regisztráláskor a Regisztráló és a Sétaműhely között online szerződés jön létre, amely nem minősül írásbeli szerződésnek. A szerződéskötés nyelve kizárólag a magyar. Az online szerződést a Sétaműhely nem rögzíti, így az a szerződéskötést követően nem érhető el. Az online szerződés létrejöttét a Sétaregisztráció esetén a rendelésről küldött visszaigazolás igazolja.
1.1.3. Az Üzletszabályzatban nem szabályozott kérdések tekintetében a mindenkor hatályos magyar jogszabályok és hatósági előírások, valamint a Polgári Törvénykönyvben foglalt rendelkezések külön kikötés nélkül is irányadóak.
1.2. Az Üzletszabályzat elérhetősége és módosítása
1.2.1. Jelen Üzletszabályzat a www.setamuhely.hu honlapon (a továbbiakban: Honlap) tesszük közzé, és ott folyamatosan elérhető.
1.2.2. A Sétaműhely az Üzletszabályzatot jogosult egyoldalúan módosítani, mely módosítást a Honlapon tesz közzé. Az Üzletszabályzat módosítása legkorábban a módosítás közzétételétől számított 15. nappal léphet hatályba, és a már meghirdetett séták vonatkozásában az arra már jelentkezett résztvevők részére a jelentkezési és részvételi feltételeket nem teheti terhesebbé.
1.3. Az Üzletszabályzat hatálya
1.3.1. Személyi hatály: Jelen Üzletszabályzat személyi hatálya kiterjed a Sétaműhelyre mint szolgáltatóra, valamint a programokra jelentkező és az azokon részt vevő személyekre (a továbbiakban együttesen: Vendégek), valamint ezek alkalmazottaira és megbízottaira, továbbá minden természetes személyre, valamint a Honlap látogatóira és felhasználóira (a továbbiakban együttesen: Érdeklődők). Vendégek és Érdeklődők tudomásul veszik, hogy a Honlapot csak akkor jogosultak használni, ha az ÁSZF-et magukra nézve kötelezőnek fogadják el.
1.3.2. Időbeli hatály: Az Üzletszabályzat és annak mindenkori módosítása a közzétételkor megjelölt időpontban lép hatályba. Az Üzletszabályzat határozatlan időre szólóan mindaddig hatályban marad, amíg a Sétaműhely honlapján programokat hirdet meg és az azokon való részvételre jogosultságot értékesít és a meghirdetett séták megtartásra kerülnek.
II. A programok meghirdetése a Honlapon
2.1. A Sétaműhely programjai a Honlapon kerülnek meghirdetésre. A programok meghirdetése a programok időpontjának, elnevezésének, rövid összefoglalójának, a séta vezetőjének, a séta időtartamának, árának vagy esetleges ingyenes voltának és az egyéb releváns információk (például a séta nehézsége, babakocsis, kerekesszékes résztvevők részvételének akadálymentes biztosítása, etc) esetleges közlésével történik.
2.2. A Sétaműhely programjaira jelentkezés az érintett program címére kattintással elinduló elektronikus regisztrációval lehetséges. A program oldalára a Honlapon több helyről is el lehet jutni (A Menetrendből, a Legnépszerűbb Séták oldaláról és a Sétakínálat oldaláról). Privát csoportok telefonon vagy emailes levelezés útján tudnak jelentkezni.
2.3. A Sétaműhely programjain az adott program részleteitől függően előre meghatározott létszámú (+/- 20%) Vendég vehet részt, ezért a sétákra történő jelentkezés az adott programon részt venni kívánók létszámának elérésekor lezárul. Amennyiben egy adott sétára már nincs szabad hely vagy az Érdeklődő nem talált számára megfelelő időpontot, a havonta kiküldött hírlevelünkre (továbbiakban Hírlevél) iratkozhat fel.
2.4. Amennyiben a sétavezető betegsége vagy más ok a program kényszerű elmaradását okozza, a Sétaműhely fenntartja a jogot egy adott program lemondására. A program lemondása esetén a Vendégek döntése szerint a befizetett ár másik sétára használható fel vagy visszaigényelhető. A lemondott program ára – különleges kedvezményként – drágább sétára ráfizetés nélkül használható fel.
2.5. Rossz idő, járvány (vagy egyéb vis major) esetén a program elmaradásáról a Sétaműhely legkésőbb a program megkezdése előtt 2 órával e-mailben vagy sms-ben értesíti a résztvevőket. Amennyiben erre nem kerül sor, a Sétaműhely a program megtartására készül. A Sétaműhely fenntartja a jogot, hogy az időjárás függvényében a programot a helyszínen is lemondja.
A program elmaradása esetén a jegyek ugyanannak a programnak a Menetrendben szereplő másik szabad időpontjára a jegy árának mértékéig beválthatóak. A résztvevők az info@setamuhely.hu mail-címen tudják jelezni, melyik időpontot választották az elmaradt helyett.
2.6. A meghirdetett program keretében történő apróbb változások (pl.: egy helyszín esetleges megváltoztatása, kihagyása, útvonal módosítása, a sétavezető személyének kényszerű módosítása) nem szolgáltatnak alapot a séta kifizetett árának visszakövetelésére.
2.7. A Megrendelőt a 45/2014. (II.26.) kormányrendelet 29. §. (1) bekezdése alapján sem a Sétaregisztráció, sem a Sétaműhely egyéb termékeinek (például Ajándékjegy vagy Éves Bérlet) vásárlása esetén, sem pedig az azokkal igénybe vehető programok tekintetében nem illeti meg elállási jog.
III. A programokra történő elektronikus regisztráció és fizetés folyamata
3.1. A programokra jelentkezés menete
Az adott programok közül az Érdeklődő a Honlapon válogat, majd a kiválasztott program felületén a “JELENTKEZÉS” gombra kattintva tud jelentkezni. Következő lépésként bejelöli, hány fő számára regisztrál. A “KOSÁRBA” helyezéssel jut el a következő felületre, ahol leellenőrizheti kosara tartalmát és megadhatja a kedvezményre jogosító kupon kódját, ha van ilyen. Adatbeviteli hibák javítására a “TOVÁBB A PÉNZTÁRHOZ” gomb megnyomása előtt van lehetősége.
A “TOVÁBB A PÉNZTÁRHOZ” gomb megnyomásával eljut a pénztárhoz, ahol a számlázási adatok megadása után lehetősége van a Sétaműhely felé megjegyzést is tenni. A Vendég a “FIZETÉS” gombra kattint. A kiválasztott fizetési módnak megfelelően az Érdeklődő megkapja az átutaláshoz (+400 Ft) szükséges adatokat vagy belép a Barion tárcájába vagy a bankkártyás fizetést választva megadja bankkártyájának adatait (bankkártya száma, lejárati dátum, CVC kód, e-mail cím). A Barion Payment Zrt. ÁSZF-ének, kondíciós listájának és adatvédelmi nyilatkozatának elfogadásával kezdheti meg a fizetési folyamatot. Sikeres fizetés után az Érdeklődő a Sétaműhely programjának résztvevőjévé, azaz vendéggé válik (továbbiakban Vendég). Fizetés után lehetősége van arra is, hogy tárcát nyisson a Barion rendszerében vagy a visszatérjen a Honlapra.
3.2. A programra történő elektronikus regisztráció során a Vendég megadta a nevét, email címét és számlázási címét. A regisztrációt a megadott email címre küldött automatikus válaszlevéllel igazoljuk vissza. A hibás e-mail cím megadásából fakadó minden kárért a résztvevőt terheli a felelősség.
3.3. A Megrendelési folyamatban történő továbblépéshez a Megrendelő köteles elfogadni a Honlap Általános Szerződési Feltételeit, illetve lehetősége van feliratkozni a Honlap Hírlevelére. A Hírlevélről a leiratkozás a Hírlevélben található “Leiratkozás”’ gomb megnyomásával automatikusan történik.
3.4. Az előző pontokban (3.1. – 3.4) meghatározott fizetési módot Sétaregisztrációnak nevezzük, melynek során a Vendég a program árát bankkártyájával vagy átutalással egyenlíti ki. Amennyiben a Vendég Sétautalvánnyal vagy Éves Bérlettel rendelkezik, az KUPONKÓDOM VAN gombot választja ki. A Vendégnek meg kell adnia a Sétautalvány sorszámát, melyet kinyomtatott formában, elektronikusan vagy szóban a séta megkezdése előtt be kell mutatnia a Sétaműhely munkatársának.
3.5. A Vendég az elektronikus regisztráció során a program árát a Sétaműhellyel szerződésben álló online fizetési szolgáltatón, azaz a Barion Payment Zrt-n keresztül fizeti ki. Sikeres fizetés esetén a Vendég a Barion Payment Zrt-től visszaigazoló mailt kap “Barion csapatától” aláírással. Fizetés után a Vendég bankszámlakivonatán pedig kedvezményezett partnerként a Barion Payment Zrt. fog megjelenni. A fizetési szolgáltató fizetőoldalán felmerülő esetleges hibákért a Sétaműhely nem tud felelősséget vállalni.
3.6. A Sétaregisztráció egyediségét biztosító egyedileg generált biztonsági kódot emailben küldjük el program árának sikeres kifizetését követően. A biztonsági kód bemutatásával a Vendég jogosult a megvásárolt szolgáltatást igénybe venni. A biztonsági kód csak egyszer használható fel. A biztonsági kódot a Vendég bizalmasan kezeli. A biztonsági kód elvesztéséből, ellopásából, hibás nyomtatásából, lemásolásából, többszörös kinyomtatásából eredő következményekért és károkért felelősség kizárólag a résztvevőt terheli. Mivel a biztonsági kód nem névre szól, többszörös kinyomtatás esetén az vehet részt a sétán, aki a sétára történő gyülekezéskor elsőként adja át a részvételi jegyét a sétavezető részére.
3.7. Sétaregisztráció átruházható, de nem váltható vissza. A Sétaműhelynek nem áll módjában sem a Sétaregisztrációt visszaváltani, sem a vásárlás értékét visszatéríteni.
IV. Számlaadás
4.1. A Sétaműhely minden vásárlásról elektronikus számlát (e-számlát) bocsát ki, amit a vásárlás befejezése után 48 órán belül e-mailben küld el a Vendég által megadott e-mailcímre. A Vendég tudomásul veszi, hogy vásárlásáról kizárólag elektronikus úton kap számlát. Az elektronikus számla PDF formátumú, a Sétaműhely által elektronikusan aláírt, időbélyeggel ellátott dokumentum. Megfelel a 2007. évi CXXVII. törvény (ÁFA-törvény) és az elektronikus aláírásról szóló 2001. évi XXXV. törvény előírásainak. Az e-számla PDF dokumentumolvasó szoftverrel megtekinthető, kinyomtatható.
4.2. A programok meghirdetett ára tartalmazza az általános forgalmi adót is.
4.3. Honlapunkon magánszemélyként lehetséges a vásárlás.
V. A Sétaműhely programjainak típusai: Séták, Buszos Túrák, egyéb
5.1. A Séták a Sétaműhely által szervezett olyan tematikus városi programok, amelyeken a Vendégek gyalogosan vesznek részt.
5.2. A Sétaműhely olyan programokat is szervez, amelyhez városnéző buszt biztosít a Vendégek részére. Ezeket a programokat Buszos Túrának nevezzük. A Buszos Túrákra az online jegyvásárlás nem különbözik a többi programétól.
5.3. A Sétaműhely alkalmanként más típusú programokat is meghirdethet, például filmvetítést. Az online regisztráció ezekben az esetekben sem különbözik a többi programétól.
VI. Ajándékjegy, Féléves és Éves Bérlet
6.1. A Sétautalvánnyal egy alkalomra, a Sétaműhely Honlapján meghirdetett bármelyik programon részt vehet a Vendég, annak meghirdetett egyéni árától függetlenül. A Sétaműhely által forgalmazott Sétautalvány annak megvásárlásától számított másfél éven belül használható fel.
6.2. Buszos Túrákra az 5.3. pont szerint a Sétautalvánnyal történő regisztráció mellett az esetleges különbözetet kell kifizetni a jelentkezés során.
6.3. A Fél Éves és Éves Bérlet olyan plasztikkártya, amellyel tulajdonosa a vásárlás napjától számított egy éven át a Sétaműhely bármelyik programját előzetes online regisztrálás nélkül szabadon látogathatja. Az online regisztráció ajánlott.
6.4. A Fél Éves és Éves Bérlet a Buszos Túrákra nem érvényes.
6.5. A Sétautalványt, a Fél Éves és Éves Bérletet a Honlap Shop almenüjében lehet megvásárolni a III. fejezetben leírtakkal megegyező fizetési móddal.
6.6. A Sétautalvány online vásárlása során a Vendég eldöntheti, hogy a Sétautalványt postai úton vagy elektronikusan küldjük-e el a megadott email címre. A Fél Éves és Éves Bérletet minden esetben postázzuk.
A Sétautalvány továbbá az Írók Boltjában (1061 Budapest, Andrássy út 45.) és a Honlapon megadott további értékesítési pontokon vásárolható meg nyitvatartási időben.
6.7. A jegyvásárlás során a Vendég jelzi, hogy az adott séta árát Sétautalvánnyal egyenlíti ki, és az erre a célra szolgáló felületen rögzíti a Sétautalvány kódszámát. Egy Sétautalvány csak egy alkalommal váltható be.
6.8. Felhívjuk Vendégeink figyelmét, hogy az adott program Honlapon szereplő ára nem mindig azonos a Sétautalvány árával. Amennyiben a Sétautalványt annak értékénél alacsonyabb árú programra váltja be a Vendég, a Sétaműhelyt pénzvisszafizetésre, jóváírásra a különbség nem kötelezi.
6.9. A Sétautalvány átruházható, de nem váltható készpénzre, nem váltható vissza, nem váltható más címletű Sétautalványra és nem kamatozik.
6.10. A Sétautalvány elvesztéséből, ellopásából, hibás nyomtatásából, lemásolásából, többszörös kinyomtatásából eredő következményekért és károkért felelősség kizárólag a Résztvevőt terheli. Mivel a Sétautalványok nem névre szólnak, az azt elsőként felhasználó Vendég jogosult a sétajegy kifizetésére felhasználni. Az ismételten felhasználni megkísérelt Sétautalványt a Sétaműhely érvénytelennek tekinti.
6.11. A Fél Éves és Éves Bérlet névre szól, át nem ruházható, nem váltható készpénzre és nem kamatozik.
6.12. A Fél Éves és Éves Bérlet elvesztéséből, ellopásából, lemásolásából eredő következményekért és károkért felelősség kizárólag a Résztvevőt terheli.
VII. Részvétel Programjainkon (Séták és Buszos Túrák)
7.1. Minden egyes Program találkozóhelyét feltüntetjük a Honlapon. A Sétavezető a Program megkezdése előtt 15 perccel megjelenik a helyszínen. A Sétavezető legfeljebb a program kezdésének meghirdetett időpontjától számított 15 percet vár a késedelmesen megjelenő Vendégekre. A programot lekéső Vendég nem támaszthat követelést a séta kifizetett árának visszakövetelésére.
7.2. A programon minden Vendég kulturáltan köteles viselkedni, nem tehet a többi Vendég világnézetét vagy vallási meggyőződését sértő állításokat, és nem provokálhat politikai természetű vitát. A fenti rendelkezést ismételten megszegő Vendég a Programból és a Sétaműhely további Programjaiból kizárható. A Vendég kizárható a programból, ha alkohol, gyógyszer, kábítószer vagy egyéb bódító anyag befolyása alatt áll, vagy viselkedésével zavarja a program zavartalan lebonyolítását, a résztvevők, a közterek, vagy az azon közlekedők nyugalmát, vagy a Sétaműhely megítélése szerint mindezek valamelyikének veszélye fennáll. A Vendég ebben az esetben visszatérítést, kártérítést, kártalanítást, egyéb jogcímen történő fizetést a Sétaműhelytől nem követelhet.
7.3. A programon minden Vendég saját felelősségére vesz részt, fizikai állapotát magának kell megbecsülnie. Az a Vendég, aki a sétát nem tudja teljesíteni, nem támaszthat követelést a séta kifizetett árának visszakövetelésére.
7.4. A Vendéget a program során érő esetleges balesetekért, személyi sérülésekért, lopásokért, megrongálódott tárgyakért a Sétaműhely nem vállal felelősséget.
7.5. Egyes sétáinkon ún. radioguide audiorendszert biztosítunk a résztvevőknek. A rendszer használata a résztvevőknek a sétajegyeken túl nem jár költséggel. A rendszer használatáról a Sétaműhely munkatársai a program paramétereit figyelembe véve előzetesen döntenek. Vendéget a rendszer esetleges használata vagy annak mellőzése a sétajegyek árának visszakövetelésére nem jogosítja.
VIII. Sétaiskola tanfolyamai
8.1. A Sétaiskola programjaira, tanfolyamaira az info@setamuhely.hu címen lehet jelentkezni. A jelentkezést követően válaszlevélben küldjük el a részvételi díj befizetésének módját. A részvételi díj beérkezése után a résztvevő megkapja a tanfolyam részletes programját és további gyakorlati információkat. A Sétaiskola díjának befizetéséről kiállított számlát a résztvevőknek elektronikusan küldjük el. A képzésben résztvevők száma korlátozott. A jelentkezéseket a befizetések sorrendjében fogadjuk el. Azok, akik adott betelt tanfolyamról helyhiány miatt lemaradnak, az új időpontok kiírásakor elsőbbséget élveznek. Az új dátumokról, esetlegesen felszabaduló helyekről értesítést küldünk.
8.2. A részvétel lemondása, átruházása:
Vis maior esetén a részvétel átruházható, vagy a kurzust megelőző 10. napig lemondható. Átruházás és lemondás esetén 2000 (kétezer) forintos adminisztrációs díjat számolunk fel. Lemondás esetén kérésre segítünk olyan érdeklődőt találni, akire átruházható a részvétel. Ha a lemondó fél nem talál helyettesítő személyt, a befizetett díj 60%-át utaljuk vissza az adminisztrációs díj levonása mellett, vagy a jelentkezést áthelyezzük egy szabadon választott következő kurzusra. A tanfolyam elmaradása esetén, a résztvevők írásbeli rendelkezésének megfelelően vagy visszautaljuk a befizetett teljes összeget, vagy egy szabadon választott következő képzésre áttesszük azt.
IX. Adatvédelem, panaszkezelés
8.1. A Sétaműhely az elektronikus regisztráció illetve vásárlás során birtokába jutott adatokat (név, cím, e-mail cím, telefonszám, számlázási cím) az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény előírásai szerint bizalmasan kezeli, kizárólag a sétákra történő jelentkezés és a számlaadás teljesítéséhez használja fel, azokat harmadik személynek semmilyen formában tovább nem adja.
8.2. A Vendég e-mailben jelezheti problémáját az info@setamuhely.hu e-mail címen magyar és angol nyelven. A Sétaműhely a beérkezett e-mailt 72 órán belül megválaszolja, illetve megkezdi az esetleges probléma kivizsgálását. Eladó az info@setamuhely.hu címre beérkező leveleket elektronikus rendszerben, állapotuk szerint osztályozva nyilvántartja és megőrzi.
8.3 A Sétaműhely az általa üzemeltetett szerverek és egyéb berendezések (ide értve a hálózati kapcsolatot biztosító infrastruktúra) működtetése védelméről folyamatosan gondoskodik és azt fenntartja, frissíti.
8.4 A Honlapon található írásbeli és képi tartalmak kizárólag a Sétaműhely tulajdonát képezik, azok bármilyen felhasználása, másolása, sokszorosítása jogi következményeket vonhat maga után.
8.5 A Programok során alkalmanként a Sétaműhely vagy megbízottja fényképeket, videofelvételeket készíthet, melyeket a későbbiekben saját célra felhasználhat. A felvételeken szereplő személyek a programra való jelentkezésükkel elfogadják ezt, további hozzájárulásukat a Sétaműhely nem köteles kikérni.
8.6. Egyéb jogérvényesítési lehetőségek
Amennyiben a Szolgáltató és a Felhasználó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a Felhasználó számára /Vitás esetekben mindkét félnek békéltető testületi eljárásban való együttműködési kötelezettsége van./:
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Telefon: 06-1-488-2131
Fax: 06-1-488-2186
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu
Békéltető testületek elérhetőségei:
Budapesti Békéltető Testület
Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Telefonszáma: (1) 488-2131
Fax száma: (1) 488-2186
Név: Dr. Baranovszky György
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu;
Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszáma: (76) 501-525, (76) 501-500
Fax száma: (76) 501-538
Név: Mátyus Mariann
E-mail cím: bkmkik@mail.datanet.hu;
Baranya Megyei Békéltető Testület
Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.
Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109.
Telefonszáma: (72) 507-154
Fax száma: (72) 507-152
Név: Dr. Bodnár József
E-mail cím: bekelteto@pbkik.hu;
Békés Megyei Békéltető Testület
Címe: 5601 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszáma: (66) 324-976, 446-354, 451-775
Fax száma: (66) 324-976
Név: Dr. Bagdi László
E-mail cím: bmkik@bmkik.hu;
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870
Fax száma: (46) 501-099
Név: Dr. Tulipán Péter
E-mail cím: kalna.zsuzsa@bokik.hu;
Csongrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék
Fax száma: (62) 426-149
Név: Dékány László, Jerney Zoltán
E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu;
Fejér Megyei Békéltető Testület
Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszáma: (22) 510-310
Fax száma: (22) 510-312
Név: Kirst László
E-mail cím: fmkik@fmkik.hu;
Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszáma: (96) 520-202; 520-217
Fax száma: (96) 520-218
Név: Horváth László
E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu;
Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
Telefonszáma: (52) 500-749
Fax száma: (52) 500-720
Név: Dr. Hajnal Zsolt
E-mail cím: info@hbkik.hu;
Heves Megyei Békéltető Testület
Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440.
Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék
Fax száma: (36) 323-615
Név: Pintérné Dobó Tünde
E-mail cím: tunde@hkik.hu;
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8.
Telefonszáma: (56) 510-610
Fax száma: (56) 370-005
Név: Dr. Lajkóné dr. Vígh Judit
E-mail cím: kamara@jnszmkik.hu;
Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszáma: (34) 513-010
Fax száma: (34) 316-259
Név: Dr. Rozsnyói György
E-mail cím: kemkik@kemkik.hu;
Nógrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a
Telefonszám: (32) 520-860
Fax száma: (32) 520-862
Név: Dr. Pongó Erik
E-mail cím: nkik@nkik.hu;
Pest Megyei Békéltető Testület
Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. 2. em. 240.
Telefonszáma: (1)-269-0703
Fax száma: (1)-269-0703
Név: dr. Csanádi Károly
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Honlap cím: www.panaszrendezes.hu
Online vitarendezési platform:
Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben.
Magyarország is köteles ún. online vitarendezési kapcsolattartó pontot működtetni, ahol minimum két tanácsadónak kell rendelkezésre állnia, akik segítik a vitás feleket, ha az eljárással kapcsolatban kérdésük merülne fel. Ezt a feladatot hazánkban a Budapesti Békéltető Testület látja el.
Az online vitarendezési platform az alábbi linken érhető el.
Fogyasztóvédelmi hatóság:
A fogyasztók a fogyasztóvédelmi panaszaikat a lakhelyükhöz legközelebb eső illetékes járási hivatal fogyasztóvédelemmel foglalkozó munkatársainál jelenthetik be. A panasz elbírálását
követően szükség esetén lefolytatják a hatósági eljárást. A másodfokú hatósági feladatok – amelyeket korábban az NFH látott el – országos illetékességgel a Pest Megyei Kormányhivatalhoz kerültek. A járási hivatalok listája az alábbi linken található: http://jarasinfo.gov.hu/
Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság elérhetőségei: http://fogyasztovedelem.kormany.hu/node/4306
Cím: 1088 Budapest, József krt. 6. Levelezési cím: 1428 Budapest, PF: 20. Központi telefonszám: +36 1 459 4800 Faxszám: +36 1 210 4677 Központi e-mail cím: nfh@nfh.hu
IX. Vegyes és záró rendelkezések
9.1. Jelen Üzletszabályzat valamint az értékesítési szerződés értelmezésével, teljesítésével kapcsolatosan felmerült vitás kérdéseket a Sétaműhely elsődlegesen peren kívül, egyeztetés útján próbálja rendezni a résztvevőkkel. Abban az esetben, ha ezen egyeztető tárgyalások eredményre nem vezetnének, úgy a felek jogviták eldöntésére a Budai Központi Kerületi Bíróság rendelkezik kizárólagos illetékességgel.
9.2. A jelen Üzletszabályzatban nem szabályozott kérdések tekintetében a Magyar Polgári Törvénykönyv vonatkozó rendelkezései, valamint a kapcsolódó jogszabályok az irányadóak.
9.3. Amennyiben jelen Üzletszabályzat bármely rendelkezése valamely okból érvénytelen, vagy semmis lenne, úgy ez nem eredményezi az Üzletszabályzat egyéb rendelkezéseinek érvénytelenségét vagy semmisségét. Ilyen esetre a Sétaműhely az Üzletszabályzatot módosítja annak érdekében, hogy a semmisség vagy érvénytelenség oka megszűnjön, az ilyen rendelkezés helyébe érvényes rendelkezés lépjen.
Budapest, 2017. augusztus 28.