Önjáró Sétalap, Sétautalvány, Ajándékkártya

Válaszd a városélményt ha mozgásra, kulturális kikapcsolódásra, feltöltődésre vágysz!

Kattints a Shopra!

Tanuljunk sétálva! – osztálykirándulás, városi séta

Sétaműhely
Sétaműhely

Arra biztatjuk a diákokat, hogy ne görnyedjenek a padban, hanem álljanak fel, kapják a kabátjukat, és menjenek ki a szabadba. Hogy miért? Nemcsak jobban fogják érezni magukat, de a kirándulás után a tananyag is alaposabban megmarad a fejükben, sőt fővárosuk utcáit mélyebben megismerik, megszeretik. És talán a tanárok is felüdülnek…

Számos oka van annak, hogy a Tanóra a szabadban programunk – azaz az iskolásoknak szóló budapesti séták – sikeres. Hiszen egy tananyaghoz köthető tematikus séta megmozgatja a testet és szellemet egyaránt, nemcsak a diákokét, de a tanárokét is.

A fizikai mozgás serkenti az agyműködést:

Egy kis szaladgálás, lépcsőzés, sétálás – és máris több oxigén jut az agyba. Ha osztálykiránduláson, kötelező olvasmányhoz köthető tematikus sétán hangoznak el érdekes információk, azt hatékonyabban tárolják az agysejtek – hiszen a vér is gyorsabban áramlik ilyenkor. A sétálás, a mozgás szabad levegőn örömet okoz, és a pozitív érzelmi élmény is segíti, hogy jobban rögzüljön a tudás.

A tudásanyag jobban kötődik a valósághoz:

Séta, osztálykirándulás közben az ismeret nemcsak a könyvek lapjairól érkezik betűk, mondatok formájában, hanem izgalmas színekként, zajokként, hangokként az utcákról. Meglátjuk azt a házat, ahol a híres művész vagy író élt, a valós épített környezetben jobban el tudjuk képzelni, hogyan zajlott le az 56-os forradalom vagy éppen Budapest ostroma.

Egy városi sétán jobban megértjük, hogy a háború nem absztrakció, ami a könyvek lapjaiba záródott, hanem valóság, ami megtörtént a nagyszüleinkkel, és megtörténhet velünk is. Átéljük, hogy a híres emberek nemcsak bronzszobrok, de egykor hús-vér emberek voltak, akik nemcsak magasztos tetteket követtek el, vagy vaskos könyvet írtak, de ugyanúgy ettek-ittak, szellentettek vagy éppen szerelembe estek, összevesztek, unatkoztak, mint mi.

Mélyebb érzelmi kötődés alakul ki a lakóhelyünkhöz:

Ha végighallgatunk egy történetet a helyszínen, onnantól kezdve valahányszor elsétálunk arra, tudni fogjuk, hogy itt élt a híres házaspár, vagy innen lőttek az oroszok. Talán ott van egy emléktábla a falon, vagy akár még az eredeti golyónyomok. Érteni fogjuk, miért így vagy úgy neveznek el egy utcát, de akár azt is, hogy miért nem újítanak fel egy épületet, vagy miért bontanak el egy műemléket.

Közös élmény tanárokkal:

Nem könnyű napról napra találkozni a diákokkal, és fenntartani a motivációt, a jókedvet, miközben a pedagógus olyan gondokkal küzd, amit nem terhelhet a tanítványaira. Egy jó kis kirándulás, az együtt sétálás élménye segíthet abban, hogy megtaláljuk a közös ritmust, együtt hallgassunk egy érdekes előadást egy kellemes városi helyszínen, miközben sétavezetőnk átveszi a fárasztó, de szép feladatot, hogy átadja a tananyagot.

Miért gondolja sok tanár és szülő, hogy szükség van a Sétaműhely programjaira? Hogy egy tematikus séta, egy budapesti városnézés értéket ad a tananyaghoz? Hogy jó élményeket szereznek a programjainkon, azt mutatják a visszajelzések:

“A margitszigeti sétát választottuk, hogy szép környezetben, jó levegőn tanuljunk. Nem bántuk meg: végighallgattuk a tatárjárás és a török idők történetét, valamint a XX. századi legfontosabb írókról is sokat megtudtunk. A program után volt idő fagyizni és lazítani, a gyerekek tudtak focizni és játszani is egy kicsit.” – Abonyi Éva, tanárnő

Ha kedvet kaptál, olvass többet a Tanóra a szabadban programunkról vagy vedd fel a kapcsolatot mailben Ilonával és Zsuzsival a privattura@setamuhely.hu mail-címen!

tanóra a szabadban PORTFÓLIÓ

Megosztom másokkal

Ajánljuk figyelmedbe